4 Temmuz 2013 Perşembe

Ofiste ilk gün!

Ofiste ilk günüm kısa ve öz beklediğimden iyiydi. İnsanların bana merhaba bile demeyecekleri birgün olacağını düşünüyordum:))) ancak en azından "hadi bir kahve içelim" diyenler oldu...şanslıyım:P
Günüm sabah 07.15 itibariyle başladı ve evi 07.45'te terkettim. Açıkçası hava ve yer değişiminden dolayı sabah dinç kalkamadığımı belirtmeliyim. Apar topar hazırlanıp 3 vasıta değiştirerek ulaşacağım ofisim için yola çıktım. İstanbul'da 3 taşıt ile biryerlere gitmeye çalışıyorsanız en az 1 saati gözden çıkarmanız gerekir. Viyana'da 25 dakikada ofisteydim.
6 ayımı geçireceğim ofisim saat 09.00 gibi kalabalıklaşmaya başladı. 2 toplantı, öğle yemeği, kahve ve soru- cevap bölümü ile günü tamamladık.
Birgün içerisinde farkettiğim en temel konu kültür farklılığı. Benim yaşlarımda bir Avusturyalı hanımefendi ile sohbet halindeydik. Bana bütün haftasonu planlarını anlatıp benim de vakit geçirebileceğim yerleri söyledi. Ancak ben bu bilgileri çok algılayamadım. Çünkü aynı durum İstanbul'da olsa ya beraber birşeyler yapalım muhabbeti geçer ya da insanlar bu kadar ballandıra ballandıra planlarını paylaşmazlar diye düşünüyordum o an:)
Kahvemi almak için minicik bir odaya yöneldim ve tam da o esnada türkçe konuşma sesleri beni benden aldı. Bizim ofiste çalışan ve kafemizden sorumlu olan hanımefendi Türk:) Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur:PPP sözünü doğrularcasına on dakikalık sohbetimiz sonunda beni evine davet etti:) ama Ağustos'ta tatil için İstanbul'a dönüyormuş, bu nedenle elimi çabuk tutmalıymışım:)
Ayrıca ektiğim tohumların meyvelerini topladığımı da söyleyebilirim. Şirket aktivitelerine katılmak, insanları tanımak ve arkadaşımsı paylaşımlarda bulunmak için büyük fırsatmış. Son iki yılda gittiğim aktiviteler sayesinde bir grup insan ile birbirimizi tanıdığımız için en azından merhaba ben Buket faslını geçtik:) böylece ben direk bütün saçma sorularımı sorma fırsatı buldum. Ama yani istanbul'da bir metro hattı ve on durak varsa bu benim suçum mu? Anlamıyorum işte bu karmaşık metro hatlarını:)
Neyse daha fazla uzatmayacağım...ofis fotoğrafları yüklemek istiyordum ancak ne yazık ki olmuyor. Bu sefer böyle idare edin, haftasonu acısını çıkarırız...Viyana'dan hepinize kucak dolusu sevgiler!

1 yorum: